Nie czekaj! Sprawdź świetną ofertę private blog network w rozsądnej cenie.
Aby odbiorca odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika treści. Ale nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN i ich słabe punkty oraz atuty
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem zarządzane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są najczęściej używane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba poświęcać niemało czasu na zachowanie ich na należytym poziomie.
Publikacje z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie widoczne są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa i telefon lub e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym katalogu biznesowym lub artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Drugi skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, wiarygodne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, doradztwem finansowym i prawem, aktualnymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO