SEO audyt - kliknij tu po więcej informacji o tej usłudze.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem różnych aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, a także analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze zacytowaną definicję, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej ważnych elementów. Prócz samego wskazania uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone również wytyczne co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO analizuje witrynę www pod względem zgodności ze normami W3C, zawartości strony, użyteczności, a także prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

Online jest wiele stron i narzędzi, przy użyciu których ekspresowo i za darmo przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Długo by wyliczać. Wersje testowe lub też darmowe narzędzia z niewielką paletą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już przyuważą pewne uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele pomyłek (np. w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się zwykle od tygodnia do ok 30 dni. Okres na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich istotnych problemów kryjących się w witrynie. Jeśli strona została postawiona na otwartym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to rzeczy do poprawy może być wiele. Kiedy witryna powoli się wczytuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Jakie problemy wykrywa audyt SEO?

Dokładnie wykonany audyt SEO może ujawnić wiele wad strony, m.in:

  • brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • jakość kodu witryny,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji desktopowej i mobilnej

.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]