Usługi SEO - zobacz korzystną ofertę.
Przedsiębiorstwa lub właściciele witryn internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie działań na własną rękę. Nie dysponując kwalifikacjami w kwestii SEO i nie śledząc każdego dnia informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować trafnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przewidziane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kreatywnego pisania, kodowania, kampanii Google Ads i projektowania graficznego, którzy służą rzeczową pomocą w tych obszarach.
Po czym poznać doświadczoną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest bez liku. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych i reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować pokaźne portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach publikują sekcję „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę należy przeanalizować studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, jak również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Drugi ważki aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu online, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach bądź produktach, które chciałby wypromować.
Co o agencji SEO świadczy model rozliczenia jaki proponuje?
Nieufnie powinno się podejść do firm SEO, które oferują współpracę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 lub Top10). To nadal dość popularny rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się z wysokim ryzykiem – można wszak osiągnąć natychmiastowe rezultaty za pomocą łamania standardów określonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, więc sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby opracować dogłębny audyt SEO, a później wdrożyć wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie mniejsze.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]